Voor 17:00 besteld, Gratis binnen 48 uur geleverd
Altijd gratis bezorgd
Grootste voorraad in de Benelux
Direct afhalen mogelijk

Wat onze klanten willen weten

Veel gestelde vragen

  • Hoe kan ik een monster aanvragen van een product?

    U kunt een monster aanvragen door bij het artikel op de Gratis monster aanvraag knop te klikken en het monsterformulier in te vullen. De monsters hebben een standaard grootte van +/-10cm. Indien u grote afmetingen wilt aanvragen, adviseren wij u om 1 meter/1 stuk te bestellen via de website. U kunt maximaal 5 monsters aanvragen.

    Let op! Wij nemen geen monster aanvragen aan via de telefoon!

    Indien bij een artikel geen Gratis monster aanvraag knop zichtbaar is, is van dit product helaas geen monster aan te vragen.

    U kunt van bijna alle producten een monster aanvragen met uitzondering van de volgende producten:

    Terrastegels
    Speelplaatstegels
    Gekleurde silicone -slangen, -T-stukken, -verbinders, -bochten, en balgen
    Trillingdempers
    Veiligheidsproducten zoals muurbeschermers en enkele kabelgoten
    Rubbermatten die per stuk verkocht worden.

  • Hoe kan ik mijn product retourneren?

    Incompleet of verkeerd product ontvangen?
    Als u er direct na ontvangt achter komt dan u een incompleet of verkeerd product heeft ontvangen dient u binnen 36 uur contact met ons op te nemen. Wij zullen u dan het juiste of missende product toesturen, en het verkeerd geleverde product op onze kosten retour halen.

    Verkeerd product besteld of ziet u af van uw aankoop?
    U heeft na de dag van ontvangst van het product 14 dagen bedenktijd. Vanaf het moment van annulering moet u de aankoop binnen 14 dagen terugsturen. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen na het bericht van de annulering terugbetalen. Enkel de kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.

    U dient het retourverzoek formulier in te vullen zodat wij op de hoogte zijn van uw annulering. Daarnaast dient u bij uw retourzending het retourformulier in te vullen en binnen 14 dagen mee te sturen met de zending.

    Let op: retourzendingen zonder retourformulier nemen wij niet in behandeling.

    Transportschade?
    Allereerst is het belangrijk dat u nóóit een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Levert de transporteur een beschadigd pakket bij u af, dan kunt u het product weigeren en binnen 36 uur contact opnemen met onze klantenservice via tel.: 085 - 273 88 50 of e-mail: service@rubbermagazijn.nl

    Neemt u het pakket wél in ontvangst en het product blijkt beschadigd te zijn, ook dan dient u binnen 36 uur contact op te nemen met onze klantenservice voor verdere afhandeling.

    TIP: Als u een pakket met schade wél in ontvangst wilt nemen (bijvoorbeeld omdat de schade op het eerste gezicht lijkt mee te vallen, zoals een kleine, ondiepe kras op de doos), dan kunt u op het ontvangstbewijs aangeven dat u het pakket met schade heeft aangenomen. Mocht dan blijken dat het product in het pakket ook beschadigd is, dan kunnen wij uw verzoek sneller afhandelen. Neem ook in dit geval binnen 36 uur contact op met onze klantenservice.

  • Waarom is jullie getoonde prijs lager dan de prijs die ik krijg?

    De prijzen die u ziet staan zijn vanaf prijzen. Indien u op een artikel klikt, ziet u een prijzen tabel. Hierin zit een ingebouwde staffelkorting. Hoe meer u bestelt, hoe goedkoper het wordt.

    U ziet hieronder in de tabel een staffel bij elke afname staan. Voor 5 meter tot 9 meter betaalt u dus €4,40 per meter. Voor 10 tot 24 meter betaalt u €2,60 per meter etc.


  • Ik zou graag achteraf willen betalen, is dit mogelijk?
    Met achteraf betalen is het mogelijk om voor Nederlandse klanten (zowel consumenten als bedrijven) op rekening te kopen. Er zijn een aantal voorwaarden aan verbonden, deze leest u hier:

    • Uw aankoop is lager dan 500 euro incl.btw; u hoeft in dit geval geen extra gegevens te verstrekken aan ons. Rubbermagazijn heeft Billink BV gemachtigd, conform de algemene voorwaarden, om deze facturen af te handelen. U ontvangt van Billink een factuur en maakt het openstaande bedrag dus naar Billink over en niet naar rubbermagazijn!
    • Uw aankoop is groter dan 500 euro incl.btw (zakelijke klanten) ; na afloop van uw bestelling dient u een kopie van uw legitimatiebewijs en een gewaarborgd uittreksel van de KvK (niet ouder dan 6 maanden) te mailen naar service@rubbermagazijn.nl ovv uw naam + factuurnummer;
    • Uw aankoop is groter dan 500 euro incl.btw (particulieren klanten) ; na afloop van uw bestelling dient u een kopie van uw legitimatiebewijs te mailen naar service@rubbermagazijn.nl ovv uw naam + factuurnummer;
    • U ontvangt een digitale factuur die binnen 14 dagen na factuurdatum betaald dient te worden;
    • Op zakelijke bestelling (bestellingen van 50 stuks of meer van hetzelfde artikel) vervalt het recht van retour;
    • De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u. We streven er naar om de producten zoveel mogelijk in één keer bij u af te leveren. Het is echter mogelijk dat uw bestelling in meerdere leveringen binnenkomt;
    • Om de kredietwaardigheid van u te kunnen nagaan moet u in het betaalproces uw geboortedatum opgeven;

    Indien u kiest voor achteraf betalen gaat u akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. In sommige gevallen, zoals gebruikelijk in de online markt, kunnen wij uw kredietwaardigheid checken met behulp van kredietinformatiebureaus. De uitkomst hiervan kan invloed hebben op de betalingsmogelijkheden die u tot uw beschikking hebt. Wij behouden ons het recht de betalingsmogelijkheid van het betalen op rekening voor bepaalde bestellingen niet te accepteren en in plaats daarvan u één van de andere betaalmogelijkheden aan te bieden. Wij vragen om uw begrip betreffende onze aanpak voor de betaalwijze betalen op rekening.
  • Is het mogelijk om een andere afleverdatum te kiezen?

    Ja, het is mogelijk om bij ons een andere afleverdatum te kiezen. Wij leveren alleen niet op zaterdag en zondag, dus uw gekozen afleverdatum moet wel op een werkdag vallen. U kunt in het bestelproces op "leveren op alternatieve datum" klikken en u vult daar uw gewenste leverdatum in.

    Wij zullen er dan voor zorgen dat het op de door u gekozen leverdatum geleverd wordt.

  • Kan ik mijn bestelling afhalen?

    U kunt uw bestelling ook afhalen bij onze showroom aan de Zilverstraat 105, 2718RP te Zoetermeer of bij onze showroom aan de Collse Heide 10, 5674VN te Nuenen. De bestelling moet u echter wel via de website plaatsen.

    Als u uw bestelling plaatst kunt u in het betaalproces kiezen voor AFHALEN. U kunt er tevens voor kiezen om te betalen in de showroom, u kiest dan op de website BETALEN IN DE SHOWROOM.

    Na afronding van de bestelling krijgt u automatisch een bericht waarin staat dat uw bestelling klaar staat. U kunt elke werkdag (maandag t/m vrijdag) van 08:00 - 17:00 uur uw bestelling afhalen. 

    Let op: indien u niet binnen 2 werkdagen kunt komen, zouden wij het zeer op prijs stellen als u dat gelijk in de opmerkingen aangeeft wanneer u wel kunt komen. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat uw pakje die dag vooraan staat. Voor bestellingen die binnen 1 maand niet zijn opgehaald, kunnen opslagkosten in rekening worden gebracht. Wij hanteren een bewaartermijn van maximaal 6 maanden.

  • Hoeveel moet ik minimaal bij jullie bestellen?

    Veelal ziet u dat de tabel pas vanaf 5 of 10 meter/stuks begint. Reden is dat lagere aantallen door de daarin verdisconteerde handelings- en leveringskosten relatief duur zijn. Echter, als u bij het lege vakje aantal 1 invult, ziet u de prijs voor 1 meter / rol / stuk / set exclusief BTW. Dit is voor elk gewenst aantal van toepassing. U ziet dan zowel stukprijs als totale kosten. U kunt zo zien wat voor u de meest aantrekkelijke minimale hoeveelheid is.

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Alle artikelen zijn direct leverbaar uit onze voorraad, toch kan het voorkomen dat een artikel korte tijd is uitverkocht in dit geval staat het vermeld bij de omschrijving.

    Wanneer u op een werkdag bestelt voor 17.00 uur en een afleveradres in Nederland, dan heeft u de bestelling binnen 48 uur in huis. Leveringen naar België kunnen 1-3 werkdagen in beslag nemen. Wij streven ernaar de goederen in Nederland tussen 8.00 en 17.00 uur te leveren, echter door niet voorziene omstandigheden kan dit uitlopen.

    Heeft u een vraag over een vertraagd artikel? Kijk dan bij de veelgestelde vragen bij het onderwerp Vertraging.

    LEVERTIJDEN NEDERLAND BELGIE
    Thuisbezorging
    (TransMission en PostNL)
    op werkdagen voor 17.00 uur besteld, binnen 48 uur in huis 1-3 werkdagen (ma - vrij) 


  • Leveren jullie naast de producten op de website ook andere producten?
    Ja, u kunt ook andere producten aanvragen, wij zorgen voor een snelle en scherpe offerte. Vul hier het contactformulier in voor het ontvangen van een offerte.

    Diverse producten kunnen op maat gesneden worden. Voor de mogelijkheden kunt u contact opnemen met de klantenservice via service@rubbermagazijn.nl of per telefoon: 085 - 273 88 50 maar u kunt ook een kijkje nemen op de rubber op maat pagina.
  • Zijn de speelplaatstegels ook gekeurd volgens NEN1177?
    Speelplaatstegels waarbij een valhoogte vermeld staat, zijn gekeurd volgens NEN1177.

    De valhoogte hangt af van de dikte van de tegel. Over het algemeen kunt u hierbij de volgende richtlijn hanteren:
     De dikte van de tegel Valhoogte                                                                                                    
     40 mm 1,2 meter
     45 mm 1,5 meter
     65 mm 1,8 meter
     75 mm 2,1 meter
     80 mm 2,3 meter

    U kunt na aankoop een officieel testrapport opvragen. Dit wordt u dan kosteloos toegestuurd.

  • Hoe kan ik een favorietenlijst maken?

    Zodra u bent ingelogd, kunt u op de product pagina van het product waarin u geïnteresseerd bent dit eenvoudig dit als favoriet kenmerken. U kunt op het sterretje dat boven in het driehoek bij de afbeelding staat aanklikken.  U ziet het driehoek waarin de ster staat is nu oranje. In uw account is dit product nu ook te vinden  onder de tab mijn favorieten. U kunt deze lijst eenvoudig delen of producten eruit verwijderen.

Bestellen & levering

  • Bestelling geannuleerd door Rubbermagazijn

    Waarom is mijn bestelling geannuleerd door Rubbermagazijn?

    • Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
    • Het artikel is toch niet leverbaar
    • De adresgegevens zijn onduidelijk of niet correct (bijv. bij nieuwbouwwijken) 
    • U heeft een postbusadres gebruikt.

    Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het betaalde bedrag terug. Hoe lang het terugstorten duurt verschilt per betaalmethode. 

    Mijn bestelling is geannuleerd omdat het artikel niet meer leverbaar is. Krijg ik automatisch een nieuw artikel toegestuurd? 

    Wanneer uw bestelling is geannuleerd, dan worden er niet automatisch nieuwe artikelen gestuurd. Als de artikelen leverbaar zijn, kunt u zelf een nieuwe bestelling plaatsen op onze website. 

  • Bezorging van een bestelling

    Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
    Alle bestellingen worden van maandag tot en met vrijdag bezorgd door TransMission of PostNL.

    Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij het afleveren van mijn bestelling?
    U bestelling wordt bezorgd met Transmission:

    Wanneer de bezorger uw bestelling niet af kan leveren omdat u niet thuis bent dan laat de bezorger een afleverbericht achter waarop wordt verwezen naar www.mijnzending.nl/afspraak . Daar kunt u zelf opgegeven wanneer de zending opnieuw geleverd kan worden of dat u de zending zelf bij TransMission wilt afhalen. Als u geen contact opneemt via bovenstaande link, wordt uw zending na 3 dagen geretourneerd naar Rubbermagazijn.

    U bestelling wordt bezorgd met PostNL:
    De bezorger zal u bestelling afleveren bij de buren of het pakket de volgende dag opnieuw komen leveren.


    Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?
    Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
    Nee, bestellingen kunnen niet afgeleverd worden op een postbusnummer.

    Wat is een Track & Trace code?
    Een Track & Trace code kunt u invullen op portal.trans-mission.nl of op postnl.nl, dan kunt u zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgtraject.

    Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code
    Het kan voorkomen dat u, na het klikken op de Track & Trace code, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat TransMission of PostNL de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.
    Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Een bestelling plaatsen

    Zoekt u een artikel?
    Wij streven naar gebruiksgemak. Via onze site kunt u eenvoudig een product zoeken. Weet u al precies welk product u wenst? Vul het artikelnummer dan in op de zoekbalk, rechts bovenin. Hiermee kunt u onze volledige site doorzoeken.

    Heeft u vragen over een artikel? Klik hier voor veel gestelde vragen.
    Zit uw vraag er niet tussen en heeft u nog een andere vraag? Dan kunt u contact met ons opnemen.

    Hoe plaats ik een bestelling bij Rubbermagazijn?
    Online bestellen bij Rubbermagazijn kan 24 uur per dag 7 dagen per week. Om een bestelling te plaatsen bij Rubbermagazijn heeft u een account nodig. U kunt ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volgt u dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken. Indien u uw inloggegevens niet meer weet, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

    U kunt er ook voor kiezen om eerst een account aan te maken. Om een account aan te maken, klikt u rechtsboven op de pagina Inloggen. Vervolgens klikt u op ‘Nog geen account’. Nu kunt u uw gegevens invullen. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.

    Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

    Stap 1: klik bij het gewenste artikel op ‘toevoegen aan winkelwagen’

    Stap 2: klik op ‘ga naar winkelwagen’ (of op ‘Verder winkelen’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen)

    Stap 3: controleer de gegevens van uw bestelling en login.

    Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Stap 4: als al uw gegevens correct staan weergegeven, selecteert u een betaalmethode

    Stap 5: controleer uw factuur

    Stap 6: maak uw bestelling definitief door af te rekenen


    Onze bestellingen kunnen alleen online plaatsvinden omdat onze systemen geautomatiseerd zijn. U kunt direct betalen via IDEAL /creditcard/Mastercard/Mr Cash of door vooruit te betalen. Bij deze laatste mogelijkheid leveren wij de bestelling uit wanneer het aankoopbedrag op onze rekening staat. U kunt ook kiezen voor “Achteraf betalen”, u ontvangt dan na ontvangst van uw goederen uw factuur op naam van het bedrijf. Dit kunt u invullen in het betaalproces. Wanneer u achteraf betaald wordt er 3% administratiekosten berekend.


    Let op: alle prijzen van artikelen die Rubbermagazijn toont zijn exclusief 21% BTW!

  • Levertijden / Bezorgkosten

    Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. Alle artikelen zijn direct leverbaar zijn uit onze voorraad, wanneer u op een werkdag bestelt voor 17.00 u en een afleveradres in Nederland, dan heeft u de bestelling binnen 48 uur in huis. Leveringen naar België kunnen 1-3 werkdagen in beslag nemen. Wij streven ernaar de goederen in Nederland de volgende werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur te leveren, Echter door niet voorziene omstandigheden kan dit uitlopen.

    Heeft u een vraag over een vertraagd artikel? Kijk dan bij Bestellen & Levering / Vertraging.

    Levertijd naar overige Europese landen
    Wij leveren veel artikelen direct uit voorraad. Indien u op een werkdag voor 17.00 bestelt dan bedraagt de levertijd naar Duitsland 2 tot 3 werkdagen mits het op voorraad is. Wilt u uw bestelling naar een ander Europees land laten bezorgen? Dat is geen probleem, wij leveren door heel Europa en helpen u graag het transport te regelen. Neem dan contact met ons op.

    Bestelling afhalen in Zoetermeer
    U kunt ook uw bestelling afhalen in Zoetermeer. Als u een bestelling plaatst dan moet u aangeven dat u de bestelling wilt afhalen in Zoetermeer. Het adres is Zilverstraat 105 2718 RP Zoetermeer. 

    Bestelling afhalen in Nuenen 
    U kunt ook uw bestelling afhalen in Nuenen. Als u een bestelling plaatst dan moet u aangeven dat u de bestelling wilt afhalen in Nuenen. Het adres is Collse Heide 10 5674 VN Nuenen. 

    Bezorgkosten
    Wij rekenen geen verzendkosten in Nederland en België. De bezorgkosten naar Duitsland zijn afhankelijk van de grootte van de bestelling en van het afleveradres. Wij bezorgen al naar Duitsland vanaf 25 euro exclusief 21% BTW. Voor meer informatie neem dan contact met ons op

  • Monster aanvragen

    U kunt een monster aanvragen door bij het artikel op de Gratis monster aanvraag knop te klikken en het monster in uw winkelwagen te plaatsen. De monsters hebben een standaard grootte van +/-10cm. Indien u grote afmetingen wilt aanvragen, adviseren wij u om 1 meter/1 stuk te bestellen via de website. U kunt maximaal 5 monsters aanvragen. 


    Let op! Wij nemen geen monster aanvragen aan via de telefoon!

    U kunt van bijna alle producten een monster aanvragen met uitzondering van de volgende producten:

    Terrastegels
    Speelplaatstegels
    Gekleurde silicone -slangen, -T-stukken, -verbinders, -bochten, en balgen
    Trillingdempers
    Veiligheidsproducten zoals muurbeschermers en enkele kabelgoten
    Rubbermatten die per stuk verkocht worden.

    Wij verzenden de monsters gratis naar u op, dus u hoeft hiervoor niet te betalen!

  • Vertraging
    Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen!
    Zodra u een bestelling bij ons plaatst ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging. Zodra de order door ons verwerkt is ontvangt u de factuur en kunt u standaard ervan uitgaan dat uw bestelling vervolgens binnen 48 uur (3 werkdagen voor België) bij u thuis bezorgd wordt. Wij streven erna uw order dezelfde werkdag of indien u de order buiten werktijden plaatst, de eerstvolgende werkdag te verwerken.

    Tevens ontvangt u zodra wij de levering aan onze transporteur hebben aangeboden, een track-en-trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

    In uitzonderlijke gevallen kunnen de standaard leveringstijden niet worden aangehouden. Als u uw bestelling 3 werkdagen (4 werkdagen voor België) nadat deze is verzonden nog niet heeft ontvangen, en u ook via de track-en-trace code geen bevredigende informatie krijgt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.
  • Blanco verzending
    Blanco verzending
    Het is mogelijk om een blanco verzending te krijgen. Dat betekent dat er geen vermeldingen van Rubbermagazijn op de bestelling geplaatst worden. Daarnaast wordt er ook een blanco pakbon verstuurd. Indien u van deze dienst gebruik wilt maken, verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice via serice@rubbermagazijn.nl. En bij de betreffende order dit ook nog te vermelden in het veld opmerkingen.

Betalen

  • Betaalmethoden

    U kunt bij Rubbermagazijn op één of meer van de volgende manieren betalen:

    Via credit card (Visa, MasterCard en American Express). U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
    Klanten die met credit card willen betalen moeten rekening houden met €4,00 euro incl. BTW administratiekosten.

    Via iDEAL. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

    Via PayPal. Deze betaalmethode is mogelijk voor bestellingen in Nederland en België. Indien u kiest om met PayPal te betalen, wordt u tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. U kunt hier inloggen op uw account en de betaling bevestigen.

    Via Maestro. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van Maestro, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

    Via Mister Cash.
    Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen vanuit België. De betaalmethode is te vergelijken met een betaling via een creditcard. Het enige wat u nodig heeft is het nummer van de kaart en de vervaldatum. Uw betaling wordt verwerkt door het betaalsysteem van de desbetreffende instantie en deze brengt u naar het betaalscherm van uw eigen bank waar u de resterende gegevens in moet voeren.

    Via Vooruit betalen. U maakt in dat geval het factuurbedrag zelf naar ons over rekeningnummer NL36ABNA0479001529 t.n.v. Rubbermagazijn BV. Vergeet niet het factuurnummer te vermelden. Zo kunnen wij uw betaling snel en correct afhandelen.

    Via Achteraf betalen met Billink. Met achteraf betalen is het mogelijk om voor Nederlandse klanten (zowel consumenten als bedrijven) tot € 2.500 op rekening te kopen. Voor Belgische particulieren klanten is dit ook mogelijk; voor Belgische bedrijven helaas niet.
    Klanten die achteraf willen betalen moeten rekening houden met € 1,50 + 3% administratiekosten. Betalingen dient u over te maken aan Billink. Rubbermagazijn heeft Billink BV gemachtigd, conform de algemene voorwaarden, om de bijgevoegde nota aan u te factureren. U ontvangt van Billink een factuur en maakt het openstaande bedrag dus naar Billink over en niet naar Rubbermagazijn!

  • Betalingsherinnering

    Betalingsherinnering

    De betaaltermijn van achteraf betalen is 14 dagen, dat wil zeggen dat de factuur binnen 14 dagen vanaf de factuurdatum betaald dient te zijn. Wij maken hierop geen uitzonderingen.

    Heeft u vragen over achteraf betalen of een van de andere betaalmethoden, neem dan contact op met onze klantenservice via 085 – 273 88 50.

  • Factuur

    Factuuroverzicht
    U kunt uw orderhistorie online bekijken. De facturen krijgt u na verwerking van de order per e-mail toegestuurd. Om uw orderhistorie online te kunnen bekijken moet u met uw account ingelogd zijn op Rubbermagazijn. U kunt uw facturen terug zien onder het kopje ‘Mijn bestellingen’.

    Omdat wij in November 2017 zijn overgestapt naar een nieuw platform voor onze webshop, kunt u eerdere bestellingen niet meer online zien.U kunt voor  informatie over oudere orders contact met ons opnemen.

    Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
    Voor vragen over de aanpassingen op uw factuur verwijzen wij u om contact op te nemen met de klantenservice.

    Contact over facturen en betalingen
    Als u een vraag heeft over uw betalingen of facturen en u kunt het antwoord niet vinden op deze pagina of onder het kopje ‘Mijn facturen’ in uw account, dan kunt u uw vraag voor een snelle en juiste afhandeling naar ons sturen via dit formulier vermeldt u hierbij alstublieft de volgende gegevens:


    • Het bestel- of factuurnummer
    • Het betaalde bedrag
    • De datum van betaling
    • Het rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
    • Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
    • De door u gebruikte bankrekening
    • De naam van de rekeninghouder

  • Informatie over facturen en betalingen

    Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
    Wanneer u aangemeld bent op Rubbermagazijn vindt u in uw account onder het kopje ‘Mijn bestellingen' en overzicht van alle orders vanaf november 2017.  Hier kunt u op de gewenste order klikken en ziet u de specificaties ervan.

    Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?
    Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Wanneer u met iDEAL, Mister Cash of creditcard betaald, dan wordt dit direct verwerkt. Als u vooruit betaald versturen wij de goederen op het moment dat de betaling bij ons binnen is. De mogelijke betalingsvormen vindt u hier.

    Kan ik een kopie van een factuur naar een ander adres laten sturen dan het eerder opgegeven factuuradres?
    Het is helaas niet mogelijk om adresgegevens te wijzigen op een bestaande factuur en deze naar een ander adres te sturen dan naar het factuuradres van de bestelling. U kunt wel een kopie van de factuur ontvangen per e-mail. Indien u aanpassingen wilt maken aan de factuur verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

  • Terugbetalingen

    Ik heb mijn artikel geretourneerd / mijn bestelling geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.
    Als u heeft betaald met creditcard of maestro, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van ca. 3 weken.

  • Achteraf betalen
    Extra informatie over betalen met Billink:

    1) Er wordt 3€ 1,50 + 3% administratiekosten berekend.
    Administratiekosten worden berekend over het totale bedrag incl. BTW. Dit zijn puur de kosten van Billink die wij aan u door berekenen. Onze eigen extra handelingen (loon en arbeid) die moeten worden verricht om deze betaalwijze mogelijk te maken, nemen wij voor eigen rekening. Zie ook onze algemene voorwaarden.

    2a) Een particulier moet zijn/haar geboortedatum  invullen.
    Om de kredietwaardigheid van u te kunnen nagaan moeten wij in het bezit zijn van uw geboortedatum

    2b) Van een bedrijf worden de KvK gegevens gevraagd.
    Om de kredietwaardigheid van u te kunnen nagaan moeten wij in het bezit zijn van uw KvK nummer.

    3) Houdt u a.u.b. aan de betaaltermijn.
    De betaaltermijn van achteraf betalen is 14 dagen, dat wil zeggen dat u de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum betaald dient te worden. Wij maken hierop geen uitzonderingen.

    4) Mogelijk krijgt u de melding: "Helaas kan er met de ingevulde gegevens geen gebruik worden gemaakt van achteraf betalen. Graag verzoeken we u om een andere betaalmethode te kiezen".
    In sommige gevallen, zoals gebruikelijk in de online markt, kunnen wij uw kredietwaardigheid checken met behulp van kredietinformatiebureaus. De uitkomst hiervan kan invloed hebben op de betalingsmogelijkheden die u tot uw beschikking hebt. Wij behouden ons het recht de betalingsmogelijkheid van het ‘achteraf betalen’ voor bepaalde bestellingen niet te accepteren en in plaats daarvan u één van de andere betaalmogelijkheden aan te bieden. Wij vragen om uw begrip betreffende onze aanpak voor de betaalwijze ‘Achteraf betalen’. Zie ook onze algemene voorwaarden.

    Heeft u vragen over achteraf betalen of een van de andere betaalmethoden, neem dan contact op met onze klantenservice via 085 273 88 50.

    Beveiligde verbinding
    Rubbermagazijn beschikt over een beveiligde betalingsverbinding. Om zeker te weten dat u zich op de goede pagina bevindt wanneer er transacties plaatsvinden, kunt u kijken of er een slotje te zien is in uw adresbalk. Deze wordt namelijk getoond wanneer er een betaling plaatsvindt op een website.

Account

  • Account aanmaken en overige informatie
    Hoe maak ik een account aan?
    Om een account aan te maken, klikt u op "inloggen" rechts bovenaan de pagina. Onder het kopje "Ik heb nog geen account" vult u vervolgens uw e-mail adres in en klikt u op de button "account aanmaken".  Vul op de volgende pagina de gevraagde gegevens in. Gegevens met een * zijn verlicht.

    U kunt kiezen tussen een zakelijk en een particulier account. Bent u een zakelijke klant en moet uw zending naar het buitenland worden bezorgd? Vul dan uw BTW nummer in. U hoeft dan geen BTW te betalen. Uw KvK nummer dient u in te vullen indien u met Billink achteraf wenst te betalen.


    Hoe wijzig ik mijn gegevens?
    U kunt zelf in uw account altijd uw gegevens wijzigen. Dit zijn gegevens zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres. U kunt als volgt uw persoonlijke gegevens wijzigen:
    Stap 1: ga naar account en log in met uw e-mailadres en wachtwoord
    Stap 2: voor de gewenste wijzigingen door
    Stap 3: klik op de button 'gegevens updaten'

    Ik krijg de melding ‘het ingevulde e-mailadres is (nog) niet bekend in ons accountbestand’
    Dit betekent dat wij het door u ingevulde e-mailadres niet kennen en er volgens onze gegevens nog geen account is aangemaakt. U kunt klikken op ‘Ik heb nog geen account’ om een account aan te maken.
    Heeft u geen typefouten gemaakt tijdens het typen van het e-mailadres? Wanneer u zeker weet dat u geen typefout heeft gemaakt en u krijgt toch bovenstaande melding, neemt u dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

    Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik nu doen?
    Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan proberen uw Rubbermagazijn account en het bijbehorende e-mailadres te achterhalen.

    Privacy
    Rubbermagazijn respecteert uw privacy als gebruiker van de website. Uw persoonsgegevens worden zorgvuldig verwerkt en beveiligd. De gegevens die u invoert op de website worden alleen gebruikt voor de afhandeling van uw bestelling. Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met ons cookiebeleid.

  • Handleidingen en brochures

    Wij hebben de volgende handleidingen en brochures:

    Handleidingen:
    • Handleiding installatie- en afwerkinstructies PVC-trapleuningprofielen
    • Handleiding leg-, onderhoud-, en reinigingsinstructies PVC-kliktegels
    • Handleiding montage instructie antislip tape
    Brochures:
    • Brochure silicone slangen
    • Brochure kabelbruggen en veiligheidsproducten
    • Brochure speelplaats en terrastegels
    • Brochure rubberprofielen
    • Brochure PVC-kliktegels
    • Brochure rubberlopers
    • Brochure celrubber en silicone schuimproducten
    • Brochure rubbermatten
    • Brochure rubberplaten

    Deze kunt u downloaden via onze website. Voor een geheel overzicht klik hier. Wilt u ze liever per post ontvangen? Dat kan ook! Stuur een mail naar service@rubbermagazijn.nl vermeld daarbij wat u graag wilt ontvangen en wij sturen het gratis naar u toe.

    Nieuwsbrief
    U kunt zich via de website, bij het aanmaken van een account, inschrijven voor de nieuwsbrief.
    Als u de nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen kunt u zicht via de link aan de onderkant van de nieuwsbrief uitschrijven

  • Orderoverzicht

    U kunt uw orderhistorie online bekijken onder het kopje 'mijn bestellingen'. De facturen krijgt u na verwerking van de order per e-mail toegestuurd. 

    Omdat wij in November 2017 zijn overgestapt naar een nieuw platform voor onze webshop, kunt u eerdere bestellingen niet meer online zien.U kunt voor informatie over oudere orders contact met ons opnemen.


  • Wachtwoord

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten
    Klik hier als u uw wachtwoord vergeten bent. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een e-mail met daarin een persoonlijke link. Wanneer u op de link klikt, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

    Ik krijg de melding: Het door u ingevulde wachtwoord correspondeert niet met het e-mailadres van dit account
    Let u er goed op dat u geen typefouten heeft gemaakt in het wachtwoord. Wanneer u de melding blijft houden, dan kunt u klikken op wachtwoord vergeten. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verzenden’. Hierna ontvangt u een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Retourneren

  • Algemene voorwaarden

    Algemene voorwaarden Rubbermagazijn B.V.

    Inhoudsopgave:

    Artikel 1 - Definities
    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
    Artikel 3 - Toepasselijkheid
    Artikel 4 - Het aanbod
    Artikel 5 - De overeenkomst
    Artikel 6 - Herroepingsrecht
    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
    Artikel 11 - De prijs
    Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
    Artikel 13 - Levering en uitvoering
    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Artikel 15 - Betaling
    Artikel 16 - Klachtenregeling
    Artikel 17 - Geschillen
    Artikel 18 - Branchegarantie
    Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
    Artikel 20 - Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
    Artikel 21 - Aansprakelijkheid
    Artikel 22 - Technische eisen/afwijkingen eindproducten
    Artikel 23 - Technische eisen/specificaties (half)fabricaten
    Artikel 24 - Ontwerpen en documentatie

    Artikel 1 - Definities

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

    Rubbermagazijn B.V.

    Handelend onder de naam Rubbermagazijn
    Vestigings- & bezoekadres
    Zilverstraat 105, 2718RP Zoetermeer
    Telefoonnummer
    085-273 88 50
    Bereikbaarheid Maandag t/m vrijdag van 8.00-18.00 uur
    Email service@rubbermagazijn.nl
    KVK nummer
    59179899
    BTW identificatienummer
    NL853354480B01

    Artikel 3 – Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

    Artikel 4 – Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

    Artikel 5 – De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

    Artikel 6 – Herroepingsrecht

    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
    3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
    8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
    9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

    Artikel 11 – De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

    Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

    Artikel 13 – Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Opzegging:
    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    - te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    - altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
    Verlenging:
    4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur:
    8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.


    Artikel 15 – Betaling

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

    Artikel 16 – Klachtenregeling

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
    5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

    Artikel 17 – Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
    3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
    4. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
    5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
    6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
    7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
    8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

    Artikel 18 – Branchegarantie

    1. Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
    2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

    Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


    Artikel 20 – Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

    1. Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
    2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

    Adres Stichting Webshop Keurmerk:
    Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam


    Artikel 21 – Aansprakelijkheid

    1. De aansprakelijkheid van de leverancier is in alle gevallen beperkt tot de netto-factuurwaarde van de geleverde goederen of materialen. Voor overige schades, waaronder indirecte-, gevolg- en vervolgschade, gederfde winst of gemiste besparingen is de leverancier niet aansprakelijk.
    2. De leverancier is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat de goederen, producten of materialen niet zijn gebruikt zoals aangegeven en/of niet volgens de instructies van de leverancier zijn verwerkt.
    3. De leverancier is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertraging in de levering door overmacht, waaronder in ieder geval en niet-limitatief wordt verstaan:
    - vertraging in de fabricage door latere levering van grondstoffen en benodigde materialen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - brand
    - beschadiging van (productie-) materiaal
    - bovenmatig ziekteverzuim van het personeel
    - transportmoeilijkheden of andere onvoorzienbare vertragingen
    - problemen bij de fabricage
    4. Indien fabricage niet meer mogelijk is wegens een oorzaak buiten de schuld van de leverancier is deze gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. In dat geval is de leverancier niet aansprakelijk voor eventuele schade die de afnemer als gevolg daarvan lijdt. In geval van (gedeeltelijke) ontbinding is de afnemer gehouden eventueel reeds gefabriceerde goederen uit hoofde van de overeenkomst af te nemen tegen betaling van de koopprijs, dit naar evenredigheid.
    5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de leverancier of zijn leidinggevende(n).

    Artikel 22 - Technische eisen/afwijkingen eindproducten

    1. Het merendeel van de te leveren producten door de leverancier zijn rubber- en kunststof producten al dan niet in combinatie met elkaar. De aard van de producten brengt met zich mee dat er verschillen zitten in dergelijke producten en materialen (kleur, dikte, groef, reliëf). Deze esthetische aspecten en/of afwijkingen zijn niet als fout of wanprestatie te kwalificeren en kunnen niet aan de leverancier worden tegengeworpen. Deze aspecten/afwijkingen hangen samen met de aard van de te leveren producten.
    2. Technische eisen die vereist zijn voor het gebruik van de te leveren producten dienen door de afnemer aan de leverancier te worden verstrekt. Indien de afnemer de technische eisen niet op verzoek heeft verstrekt is het gebruik van de producten en de wijze waarop voor rekening en risico van de afnemer.
    3. De technische eisen die aan de te leveren goederen worden gesteld dienen bij het sluiten van de koopovereenkomst door de afnemer uitdrukkelijk te worden vermeld.
    4. Indien de te leveren goederen buiten Nederland worden gebruikt dient de afnemer te beoordelen of de goederen voldoen aan de aldaar geldende wettelijke vereisten, normen en/of voorschriften die worden gesteld door wetten en/of bepalingen van het land waar deze worden gebruikt.
    5. Geringe afwijkingen vormen geen basis voor afkeur, noch wanprestatie. Ook kan van mogelijke ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding geen sprake zijn.
    6. Bij de beoordeling of sprake is van afwijkingen wordt een representatieve steekproef van de geleverde goederen genomen.
    7. Afwijkingen die in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed hebben op de gebruikswaarde van het werk, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.
    8. Als geringe afwijkingen worden in ieder geval aangemerkt:
    - kleurverschillen van rubber en kunststof of een combinatie hiervan
    - afwijkingen in de afmetingen (lengte, dikte en breedte), welke niet meer dan 5% van de aangegeven maat bedragen.
    - afwijkingen in de dichtheid van rubber en granulaat producten welke minder dan 5% bedragen
    - afscheiding van kleur van de (rubber)producten

    Artikel 23 - Technische eisen/specificaties (half)fabricaten

    1. Bij de levering van (half)fabricaten door de leverancier zijn verdere bewerking, gebruik en andere handelingen ten aanzien van het (half)fabricaat voor rekening en risico van de afnemer. Als het (half)fabricaat door de afnemer is of wordt bewerkt en/of anderszins is gebruikt of handelingen mee zijn verricht is dit voor rekening en risico van de afnemer.
    2. Tenzij de leverancier schriftelijke garanties heeft verstrekt voor een bepaald gebruik en/of verdere bewerkingen en de geschiktheid van het product voor dat gebruik en/of bewerking is de bewerking en/of geschiktheid van het geleverde product voor rekening en risico van de afnemer.

    Artikel 24 - Ontwerpen en documentatie

    1. De leverancier behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
    2. Alle apparaten, gereedschappen, mallen, vormen, matrijzen of andere modellen die benodigd zijn voor de uitvoering van een overeenkomst met de afnemer zijn vervaardigd volgens de fabricagenormen van de leverancier en zijn diens eigendom. Dit geldt tevens voor de intellectuele rechten hierop.
    3. De afnemer vrijwaart de leverancier voor aanspraken op intellectuele eigendomsrechten van derden.
    4. Al hetgeen betrekking heeft op de uitvoering van de opdracht blijft eigendom van de fabrikant, ook wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht bij de afnemer, en mag uitsluitend door of met schriftelijke toestemming van de leverancier worden gebruikt.
    5. De leverancier is gerechtigd een apparaat, gereedschap, matrijs, model of vorm te vernietigen indien deze gedurende 5 jaar aaneengesloten niet meer gebruikt wordt versleten is.
    6. Aangaande kostenramingen, tekeningen, afbeeldingen, schetsen, ontwerpen, andere documenten en monsters behoudt de leverancier zich alle eigendoms- en auteursrechten voor. De documenten dienen op eerste verzoek aan de leverancier te worden geretourneerd en in geen enkele vorm aan derden ter beschikking te worden gesteld.
    7. De leverancier heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de afnemer ter kennis van derden wordt gebracht.

    Versie: 28-4-2017

  • Bestelling ruilen en retourneren

    U kunt uw bestelling binnen 14 werkdagen omruilen of retourneren, u dient hiervoor het retourformulier in te vullen en mee te sturen met uw retourzending. Het retour termijn vangt aan op de dag na ontvangst van uw bestelling. Tijdens de termijn voor herroeping vragen wij u vriendelijk om de nodige zorg omtrent het product en de verpakking te nemen. U mag het product alleen in die mate uitpakken en testen als nodig om een goede indruk van het product te krijgen.

    Bij gebruikmaking van het omruilen of retourneren vragen wij u om het product met alle toebehoren, en indien mogelijk, in originele staat en verpakking te retourneren. Bij retournering van de hele bestelling betaalt u de rechtstreekse kosten van de terugzending.

    Indien u al betalingen heeft verricht aan Rubbermagazijn dan zal Rubbermagazijn het bedrag zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending van de producten terugbetalen.
    De volgende artikelen kunnen niet worden geruild of retour genomen:
    • Tegels die u heeft laten drukken met persoonlijke logo of foto
    • Maatwerk
    Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Status geretourneerd artikel

    Zodra wij uw retourzending ontvangen hebben, krijgt u een email ter bevestiging en eventueel uw credit nota. Wij nemen alleen retourzendingen in behandeling waar het retourformulier bijgevoegd is. U kunt het retourformulier hier downloaden en uitprinten.

    Houdt u er rekening mee dat het retour verwerken van een artikel 14 dagen kan duren. Als u de bestelling heeft betaald, is het afhankelijk van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt. Uiteraard vervalt de betalingsverplichting als u nog niet heeft betaald na de verwerking van de retour.

    In geval van twijfel, neem contact op met onze klantenservice.

    Transportschade
    Allereerst is het belangrijk dat u nóóit een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Levert de transporteur een beschadigd pakket bij u af, dan kunt u het product weigeren en binnen 36 uur contact opnemen met onze klantenservice via tel: 085-273 88 50 of e-mail: service@rubbermagazijn.nl

    Neemt u het pakket wél in ontvangst en het product blijkt beschadigd te zijn, ook dan dient u binnen 36 uur contact op te nemen met onze klantenservice voor verdere afhandeling.

    TIP: Als u een pakket met schade wél in ontvangst wilt nemen (bijvoorbeeld omdat de schade op het eerste gezicht lijkt mee te vallen, zoals een kleine, ondiepe kras op de doos), dan kunt u op het ontvangstbewijs aangeven dat u het pakket met schade heeft aangenomen. Mocht dan blijken dat het product in het pakket ook beschadigd is, dan kunnen wij uw verzoek sneller afhandelen. Neem ook in dit geval binnen 36 uur contact op met onze klantenservice.


  • Klachten
    Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via het contactformulier aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan ook per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

    Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden:
    • Ordernummer. Dit 8-cijferige nummer vindt u linksbovenin op de orderbevestiging die u van ons per mail heeft ontvangen.
    • Vermeld u ook altijd uw klantnummer, naam (ook, indien van toepassing de bedrijfsnaam), adres, woonplaats en telefoonnummer.

    Onze gegevens:
    E-mail: service@rubbermagazijn.nl
    Postadres: Zilverstraat 105, 2718RP Zoetermeer
    Telefoonnummer: 085 2738850

    Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

    Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Rubbermagazijn B.V. bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillensommissie (SGC).
  • Voorwaarden retourneren

    Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Rubbermagazijn.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

    • U dient het retourformulier ingevuld te hebben en deze bij uw te retourneren producten te voegen;
    • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren;
    • De pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking;
    • Het product wordt in dezelfde staat terug gestuurd als dat u hem kreeg. artikelen die door uw gebruikt beschadigd zijn of in der mate niet meer te verkopen zijn, worden in rekening gebracht;

    Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice.

    Als u de bestelling al heeft betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als u nog niet heeft betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Hoe lang het duurt voordat het betaalde bedrag teruggestort wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die u heeft gekozen.